106996elijoon: إلهی، دیده را به تماشای جمال خیره کرده ای، دل را به دیدار ذوالجمال خیره گردان! إلهی، خنک آن کس که وقف تو شد! إلهی، شکرت که دولت صبرم دادی تا به مُلْکَت فقرم رساندی. إلهی، شکرت که از تقلید رَسْتَم و به تحقیق پیوستم. إلهی، تو پاک آفریده ای، ما آلوده کرده ایم. إلهی، پیشانی بر خاک نهادن آسان است، دل از خاک برداشتن دشوار است. إلهی، ظاهر ما اگر عنوان باطن ما نباشد، در «یوَمَ تُبْلَی السَّرائر» چه کنیم؟ إلهی، شکرت که کورِ بینا و کرِ شنوا و گنگِ گویایم. إلهی،‌ درویشانِ بی سر و پایت در کنج خلوت، بی رنجِ پا سیرِ آفاقِ عوالم کنند،‌ که دولتمندان را گامی میسّر نیست. إلهی،‌ اگر گُلم یا خارم از آنِ بوستان یارم. إلهی، انسان ضعیف کجا و حمل قولِ ثقیل کجا. إلهی، چگونه دعوی بندگی کنم که پرندگان از من می رمند و دَدان رامم نیستند. إلهی،‌ گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نَفْسِ‌ سرکش چه باید کرد؟ إلهی، چگونه ما را مراقبت نباشد، که تو رقیبی؛ و چگونه ما را محابست نبوَد که تو حسیبی.
اینترنت مکان مناسبی جهت یافتن دوست و یا شریک آینده زندگی نیست، این‌ معامله‌ ای‌ زیانبار است‌ كه‌ در بسیاری‌ مواقع‌ ضرر آن‌ قابل‌ جبران‌ نیست، خانواده شما بهترین دوست شماست

إلهی، دیده را به تماشای جمال خیره کرده ای، دل را به دیدار ذوالجمال خیره گردان! إلهی، خنک آن کس که وقف تو شد! إلهی، شکرت که دولت صبرم دادی تا به مُلْکَت فقرم رساندی. إلهی، شکرت که از تقلید رَسْتَم و به تحقیق پیوستم. إلهی، تو پاک آفریده ای، ما آلوده کرده ایم. إلهی، پیشانی بر خاک نهادن آسان است، دل از خاک برداشتن دشوار است. إلهی، ظاهر ما اگر عنوان باطن ما نباشد، در «یوَمَ تُبْلَی السَّرائر» چه کنیم؟ إلهی، شکرت که کورِ بینا و کرِ شنوا و گنگِ گویایم. إلهی،‌ درویشانِ بی سر و پایت در کنج خلوت، بی رنجِ پا سیرِ آفاقِ عوالم کنند،‌ که دولتمندان را گامی میسّر نیست. إلهی،‌ اگر گُلم یا خارم از آنِ بوستان یارم. إلهی، انسان ضعیف کجا و حمل قولِ ثقیل کجا. إلهی، چگونه دعوی بندگی کنم که پرندگان از من می رمند و دَدان رامم نیستند. إلهی،‌ گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نَفْسِ‌ سرکش چه باید کرد؟ إلهی، چگونه ما را مراقبت نباشد، که تو رقیبی؛ و چگونه ما را محابست نبوَد که تو حسیبی.

1 امتیاز + / 0 امتیاز - 1393/08/24 - 15:09